Hässleholms MFK

Klubbstugeprojektet är klart.

Nu är äntligen klubbstugeprojektet klart. Vi har fixat en ny klubbstuga med skärmtak och inredning helt enligt beslutet på årsmötet 2023.

Nu har vi en fin klubbstuga där vi kan samlas i året om oberoende av väder och vind. I stugan finns det både ljus och värme och 5 V USB strömförsörjning för t ex datorer mm. Vi har plats för minst 10 personer i den samtidigt. Vi har dessutom ett bra kontorsutrymme för t ex sekreteriat när vi har tävlingar och andra arrangemang på fältet. Den användes när IMAC landslag hade träning inför Europeans 2023.

Hjälp till med att hålla den ren och fräsh och kom i håg att släcka efter er. Ni som nyttjar den får gärna städa av golvet efter er.

Vi har ett skärmtak där både vi och modellerna kan ta skydd från både sol och regn mm. Vi har 10 stolar att använda utomhus utöver bänken, när vi har samlingar och andra aktiviteteter utomhus. Tar ni ut dessa stolar, så glöm inte att ta in dem igen innan ni lämnar fältet. Annars är risken stor att de försvinner.

Bygglov mm är klart med kommunen och ärendet är nu avslutat från deras sida.

Styrelsen fick beviljat en budget på maximalt 145 000 kr, men kostnaden slutade bara på 105 000 kr. Då har det ändå kommmit till lite extra prylar under tiden som är med i den kostnaden. Så vi har allså fortfarande gott om pengar i kassan för framtida projekt.

Vi har också under sista året äntligen fått en flaggstång med vindstrut på plats. Så nu känns det äntligen som om vi har ett fungerande fält för alla våra medlemmar. Förhoppningsvis så får vi behålla det många år framöver.

Nya stugan
Kontor